Koll på läget med Mina sidor
12 december, 2016
Pressrelease
18 januari, 2017

Hyresgästerna har sagt sitt

I maj skickade Bjuvsbostäder ut en förfrågan om kundnöjdhet bland sina hyresgäster, så kallat Nöjd Kund Index. Helt enkelt för att få en uppfattning om vad hyresgästerna tycker om Bjuvsbostäder.

– En NKI-undersökning hjälper oss att ta reda på vad hyresgästerna är nöjda med och vad de önskar ska bli bättre, säger Ninni Nilsson, kundchef.

– Över 70 % av de som svarade är nöjda med sitt boende. Belysningen gav den högsta ökningen av kundnöjdhet vilket känns kul eftersom vi satsat mycket på ledbelysning i allmänna utrymmen för att skapa tryggare och trivsammare områden, menar hon.

Tiden det tar att få en felanmälan åtgärdad är 25 % missnöjda med, men Bjuvsbostäder har gjort förbättringar.

– Felanmälan tas nu emot av tekniskt utbildad personal och på vår nya hemsida kan man följa sitt ärende på Mina sidor.