Coronavirus

Ny VD
13 mars, 2020
Öppettider under påsken
9 april, 2020

Coronavirus

Med anledning av Coronavirus har AB Bjuvsbostader beslutat att göra förändringar i ärendehanteringen, tills vidare.

Coronavirusets spridning och effekt väcker många frågor och vi på AB Bjuvsbostäder bevakar händelseutvecklingen tillsammans med Bjuvs kommun och berörda myndigheter. På kommunens hemsida finns mer information om hur vi hanterar situationen och vilka rekommendationer som råder i dagsläget.

Begränsning av besök innebär att vissa, icke akuta, felanmälningar kommer att hanteras med restriktion. Besiktningar för status kontroll kommer inte att utföras och vid omflyttningar blir besiktningarna begränsade. Vi begränsar antalet hembesök för såväl vår personals, våra entreprenörers och våra kunders skull.

Vår kundtjänst kommer vi hålla stängt för besök. Vi tar endast emot bokade besök. Istället kommer vi att ha utökad telefontid:

måndag – fredag             10.00 – 12.00

måndag – torsdag           12.30 – 15.00

Kundtjänst nås även via mail: kundtjanst@bjuvsbostader.se

Felanmälan registreras som vanligt via telefon 042 45 85 444, måndag-fredag mellan kl 10-12, eller via ”mina sidor”.

Kontraktsfrågor eller andra hyresfrågor, nycklar och taggar, besiktningar, underhållsfrågor eller andra aktuella frågor kring boendet ska tills vidare hanteras genom telefon 042 45 85 150 eller via mejl: kundtjanst@bjuvsbostader.se

Vi ber om överseende för den olägenhet denna tillfälliga policy kan medföra och hoppas att alla får vara fortsatt friska.